Började inte med bantning

Allt bara rullade på. Straffet för det lilla jag åt var längre löpning.

Jag vill gå överallt. Fast det spö regnade skulle jag GÅ hem från min vän trots att jag erbjöds skjuts. Jag gick o gick. Sprang o sprang.

Midjemåttet minskade. Jag kom i en mindre jeans storlek. Men för mig var detta bara en följd av:
Negativa tankar
Ångest/Oro
Springa/gå
Inte värd något, inte ens MAT
Äta mindre

För mig började min sjukdom INTE av bantning. Med svälten kom senare rädslan att gå upp i vikt. Men den fanns inte från början. Jag vill poängtera detta eftersom det alltid pratas om Anorexi/bantning.

För mig hade Anorexin sitt ursprung ur ett kompakt mörker. Ett mycket dåligt mående. Negativa tankar som gick så långt att jag inte längre var värd någonting.


Kommentarer
Postat av: Anonym

äntligen någon mer som inte fick anorexia pga bantning!

2010-06-11 @ 01:49:32
URL: http://anorexicmonster.blogg.se/
Postat av: Sara

Återigen känner jag igen mig... Hur det osunda förhållningssättet till mat bottnade i andra mycket negativa tankemönster.



Varm kram

2010-06-11 @ 14:58:35
URL: http://viljanattleva.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0